Boční pohled na automobil Honda CR-V Hybrid ve městě

CO JE i-MMD HYBRID?

Tato zkratka znamená inteligentní pohon s více režimy – systém Honda Hybrid Performance. Představuje naše nové hybridní pohonné ústrojí se třemi režimy pohonu: motorovým, hybridním a elektrickým (EV). Rychle reagující, vyvážený a úsporný – hybridní pohon, který pocítíte.

JAK HYBRIDNÍ TECHNOLOGIE FUNGUJE?

Odpovědi níže vám pomohou pochopit fungování systému Honda Hybrid Performance. Základní vlastnosti a výhody inteligentního systému pohonu s více režimy: jednotlivé režimy, způsob generování elektřiny, dobíjení akumulátorů a pocit sofistikované, tiché a zároveň podmanivé jízdy.

Detailní pohled na startovací tlačítko automobilu Honda CR-V Hybrid

Hybridní výkon

Jak systém i-MMD funguje?

Intelligent Multi-Mode Drive představuje hybridní systém, který kombinuje zážehový motor, dva elektrické motory a lithium-iontový akumulátor. V závislosti na převažujících jízdních podmínkách automaticky volí a přepíná mezi třemi jízdními režimy, a zajišťuje tak optimální výkon a efektivitu v každém okamžiku.

Jaké jsou tyto tři jízdní režimy?

A) motorový pohon, B) hybridní pohon a C) elektrický pohon (EV): A) Při motorovém pohonu je vůz poháněn zážehovým motorem, například při trvalé jízdě vyšší rychlostí, B) v režimu hybridního pohonu pracují společně zážehový motor a elektromotor, například při zrychlování za jízdy, a C) při elektrickém pohonu jede vůz plně na tichý elektromotor, například při rozjezdu z místa nebo při nízké cestovní rychlosti.

Co se děje, když potřebuji předjet?

V případě intenzivního zrychlování se k pohonu vozidla používá kombinace zážehového motoru a elektromotoru, tedy hybridní pohon, který minimalizuje mírnou prodlevu obvyklou u běžných vozidel. A pokud máte chuť na svižnější jízdu, můžete pomocí voliče nastavit režim Sport, který zajišťuje rychlejší reakci na plynový pedál.

Kdy automobil využívá elektrický pohon (EV)?

Tichý elektromotor využívá elektřinu z akumulátoru při počátečním rozjezdu a jízdě nízkou rychlostí. 2km dojezd na čistě elektrický pohon závisí na jízdních podmínkách, jako je zatížení vozidla, hustota provozu a typ vozovky. Když je potřeba doplnit energii, generátor začne dobíjet akumulátor. K tomu dochází automaticky bez zásahu řidiče.

Co je to regenerativní brzdění?

Regenerativní brzdění převádí jinak vyplýtvanou energii z brzdění na elektřinu a ukládá ji do baterií. Chování elektromotoru je v tomto případě obrácené, takže místo spotřeby elektřiny k otáčení kol naopak kola roztáčí motor a ten vyrábí elektřinu.

Detailní pohled na řidiče a volant automobilu Honda CR-V Hybrid

Přednosti hybridních automobilů

Jaké to je řídit hybridní automobil?

Jízda se do značné míry podobá běžnému vozu, není na ní tedy nic neobvyklého. Vozidlo ovšem nabízí lepší odezvu, plynulost a efektivitu. Plynule přepíná mezi jízdními režimy systému Honda Hybrid Performance. Inteligentní pohon s více režimy (i-MMD) tak umožňuje řidiči skutečně si užívat každou jízdu.

Jaké výhody přináší vlastnictví hybridního automobilu?

Efektivitu a úsporu. Hybridní vůz spotřebovává méně paliva než běžné vozidlo. Nižší spotřeba znamená menší počet zastávek u čerpacích stanic a tedy nižší provozní náklady pro vás. Nižší spotřeba také znamená nižší emise, což je dobré pro všechny.

Detailní pohled na volič režimů i-MMD automobilu Honda CR-V Hybrid

Napájení hybridního vozu se systémem i-MMD

Jak se dobíjí akumulátor?

Z vaší strany není zapotřebí vůbec nic. Akumulátor se nabíjí automaticky regulovaným tokem energie, která se generuje při běžných každodenních jízdách. Není třeba hledat zásuvku nebo dobíjecí stanici. Nabíjení je tedy zcela jednoduché.

Jak se akumulátor dobíjí pomocí zážehového motoru?

Motor poskytuje výkon generátoru, který dobíjí akumulátor. Úroveň nabití akumulátoru se nepřetržitě sleduje a dobíjení se spouští automaticky. Indikátor na palubní desce ukazuje stav akumulátoru a vedle něj umístěný 7" LCD displej okamžitě informuje řidiče, co provádí systém i-MMD.

Jakou má životnost hybridní automobil?

Díky našim dvacetiletým zkušenostem v oblasti hybridního pohonu vám na jednotlivé komponenty systému i-MMD poskytneme záruku na dobu 5 let nebo ujetou vzdálenost 100 000 km podle toho, co nastane jako první.