1962–1967
Křest ohněm
Soichiro Honda řekl, že „úspěch je 99 procent selhání“, a od chvíle, kdy jsme v roce 1962 začali testování v rámci příprav na svůj úplně první závod Formule 1 na Velké ceně Maďarska v roce 1964, jsme si překážek zažili víc než dost.
-
POČÁTEČNÍ LÉTA
-
ZLATÁ ÉRA
1986–1988
Zlatá éra
V roce 1987 motory Honda poháněly jak stáj Lotus, tak Williams. Soichiro Honda vždy snil o tom, jak vítězství promění ve skutečnost. Vyhráli jsme pohár jezdců i konstruktérů.
Honda power
Naše vítězná série pokračovala v roce 1988, kdy McLaren přivedl naše motory na vrchol úspěchu, když Alain Prost a Ayrton Senna řídili přeplňovaný šestiválec RA168-E. Vyhráli jsme 15 ze 16 závodů, když Ayrton převzal pohár jezdců a znovu jsme si nárokovali pohár konstruktérů.
Řidičské legendy
V roce 1989 se tým McLaren-Honda po zakázání turbodmychadel rozhodl pro jedinečnou strategii motoru V10. Opět jsme ovládli pohár konstruktérů s Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem - tentokrát s Prostem, který získal nejvyšší řidičský titul.
Hnací síla
Vítězství Gerharda Bergera pro McLaren-Honda na australském GP 1992 v posledním závodě roku ukončilo naši druhou éru F1. V následujících sezónách jsme zůstali zapojeni coby dodavatel pohonných jednotek, a to až do roku 2000.
Další úroveň
Zběsilé tempo
V 2000 jsme se vrátili jako dodavatelé motorů pro BAR a v roce 2004 jsme skončili na druhém místě. V roce 2006 náš tým, který se nyní přejmenoval na Honda F1 Racing, zvítězil na Velké ceně Maďarska – v závodě, kdy Jenson Button poprvé vyhrál ve Formuli 1. V roce 2007 byl zahájen program Earth Dreams, kvůli globálnímu finančnímu kolapsu jsme ho ale museli ukončit. V roce 2009 však tým s novým jménem Brawn GP dokončil vývoj vozu a společně s Jensonem Buttonem vyhrál šest z prvních sedmi závodů a nakonec se stal jedničkou v kategorii jezdců i konstruktérů.
Zažehnutí ohně
Od roku 2014 přešla Formule 1 na hybridní pohonné jednotky a automobily byly poháněny účinnými přeplňovanými motory o objemu 1,6 litru. Sportovní touha učinila své, zpět na sportovní rošt jsme se postavili v roce 2015 a znovuvznítili jedno z nejslavnějších závodních partnerství vůbec - Honda-McLaren.
Základy pro budoucnost
S novými partnery Scuderia Toro Rosso jsme začali testovat STR14 a RA618H. Byl to rok, který také přinesl změnu v managementu Honda Racing F1, přičemž Toyoharu Tanabe převzal novou roli technického ředitele. Byl to také rok, kdy se nám podařilo dosáhnout nejlepších výsledků od našeho návratu, se 4. místem v Bahrajnu. I když se to mohlo zdát rokem zklamáním, pokud jde o výsledky, vytvořilo dobrou platformu, na níž lze stavět pro budoucnost.
Nové týmy a nové tváře
V roce 2019 se team Aston Martin Red Bull Racing rozhodl rozhodl pro Honda Power spolu se Scuderia Toro Rosso. Poprvé od roku 2002 jsme poháněli 4 vozy na startovací roštu. Uvítali jsme také několik nových tváří v rodině Honda, kdy se k Paddocku F1 připojili řidiči Alex Albon a Daniil Kvyat spolu s Pierrem Gaslym a Maxem Verstappenem, kteří získali 9 pódií včetně 3 vítězství. Team Scuderia Toro Rosso vybojoval svou největší bodovou nadílku a dvakrát vystoupal až na pódium. Daniil Kvyat na dešti nasáklém Hockenheimu skončil na třetím místě a Pierre Gasly v Brazílii porazil Hamiltona, čímž dosáhl až na stříbrnou medaily.
PŘEHLED TÝMŮ PRO ROK 2021
Závodní vůz RB16b
Max Verstappen a Sergio Perez
2 výhry, UK a Abu Dhabi
Nejrychlejší kolo - Verstappen
Silverstone 1:19:41
Závodní vůu AT02
Pierre Gasly a Yuki Tsunoda
Italy: 1. místo
Nejrychlejší kolo - Gasly
Monza 1:47:06
Řada vozů Honda
Soutěžní DNA je součástí všech našich automobilů – jen se podívejte sami.