Autentický do posledního šroubku
Motocykl Dax je opravdovou ikonou 70. let. Přichází na scénu moderní doby se silným výkonem zabaleným do malého stroje. Jízda nikdy nevypadala líp – a ani lepší nebyla.
A proto je Dax znovu zpět. Zrozený na konci 60. let a vybavený vším, díky čemu byl už tehdy skvělý – malé rozměry, spolehlivý motor a lehké řízení – a díky čemu si dnes jízdu užijete ještě víc. Vybavili jsme ho ještě větším výkonem, dokonalejším rámem, odpružením i brzdovým systémem. Čirá jednoduchost mu ale zůstala: Dax je prostě relax a zábava na dvou kolech.
A také ty zázračné. První otočení plynové rukojeti, prorážení vzduchu při jízdě a pocit jedinečnosti. Svobody. Přesně to umí Dax. Dokáže každému otevřít bránu motocyklového světa dokořán. A dokáže to s typickým autentickým a troufalým šarmem. Celých 40 let pobýval mimo Evropu, ale teď je náš starý známý zpátky. A určitě se vám postará o nové zážitky.
Možná si říkáte, proč se vlastně jmenuje Dax. Hlavní rám z lisované oceli ve tvaru písmene T totiž vypadá jako Dachshund – jezevčík. Po konstrukční stránce a svým robustním a stylovým designem je to moderní dílo 21. století. Další díly mají dokonalé dobové detaily: vysoká řídítka mini ape, nahoru zahnutý tlumič výfuku inspirovaný terénní jízdou a dvojité sedlo. To všechno dodává Hondě Dax nezaměnitelný a okouzlující vzhled.
Dax je tu pro všechny. Proto jsme chtěli, aby se vám na něm snadno jezdilo. Sedlo je ve výšce pouhých 775 mm a pohodlí a uvolněná, ale vzpřímená pozice vám zajistí přirozenou kontrolu. Vysoce kvalitní odpružení – 31mm obrácené přední vidlice a dvojité zadní tlumiče – se postará o luxusní jízdu. To všechno ve spojení se širokými předními i zadními pneumatikami, které dokonale přilnou ke každému druhu povrchu. Pro pocit jistoty a klidu je tu ještě jednokanálové ABS, které řídí brzdnou sílu na hydraulické přední a zadní třmeny.
Vzduchem chlazený motor o objemu 124 ccm je zárukou odolnosti a plynulého přísunu výkonu: dosahuje výkonu až 6,9 kW a točivého momentu 10,8 Nm. To odpovídá jízdě po městě s energickým zrychlením a realistickou cestovní rychlosti při jízdě ve dvou 90 km/h. Má také úspornou spotřebu 63,7 km/l (režim WMTC). A všechno je ještě jednodušší díky odstředivé spojce, se kterou můžete klidně zapomenout na páčku spojky – stačí otočit plynem a vyrazit. Řazení všech čtyř rychlostních stupňů se provádí pomocí nožní páky. Všechnu práci ale udělá systém.
Největší pozornost přitáhnou maličkosti. Chromované zadní madlo je dokonale stylové a také funguje jako elegantní držadlo pro spolujezdce. Kryt chrání koncový převodový řetěz před nepřízní počasí (a volnějším oblečením) a černočerná 12palcová 5paprsková kola přidají nádech modernosti. S plným LED osvětlením a kompaktním kulatým LCD displejem s negativním zobrazením budete mít přehled o všem, co potřebujete vědět.