Jízda na nové úrovni
Chcete postoupit o krok dále? Jízda se systémem Honda E-Clutch. Jedná se o zcela novou, jedinečnou technologii společnosti Honda, díky níž nemusíte při rozjíždění, zastavování nebo řazení nahoru i dolů používat páčku spojky. Ovládání je plynulé a okamžité – lepší než na profesionální úrovni – a díky němu je projíždění zatáčkami ještě zábavnější a jízda po městě bez stresu. A nedělejte si starosti. Pokud potřebujete kdykoli ovládat spojku ručně, nic vám nebrání. Volba je na vás.
Nové modely CB650R a CBR650R jsou prvními motocykly, které jsou na trh uváděny s volitelnou technologií Honda E-Clutch.
Jak funguje systém Honda E-Clutch
Systém Honda E-Clutch otevírá zcela nový aspekt jízdních zážitků pro všechny typy jezdců od začátečníků až po zkušené experty. Využívá technologické a výkonnostní prvky rychlořazení, ručně ovládaných spojek a jedinečnou technologii dvouspojkové převodovky Honda a vytváří jedinečnou kombinaci těchto osvědčených přístupů.
Při řazení využívá harmonizovanou kombinaci „půlspojky“, přerušení vstřikování paliva a řízení zapalování k eliminaci „rázů při řazení“ a zajišťuje mimořádně plynulou jízdu. Samotné ovládání spojky je řízeno prostřednictvím akčního členu (podobného těm, které se používají v unikátních dvouspojkových převodovkách Honda) umístěného v pravém krytu motoru. Stačí jen používat plyn a řadit rychlosti pomocí řadicí páky. Pokud chcete spojku kdykoli použít ručně, stačí normálně použít páčku spojky. Po několika sekundách se opět aktivuje technologie E-Clutch. Tuto funkci můžete také úplně vypnout prostřednictvím TFT displeje.
Profesionální řazení
Systém Honda E-Clutch nabízí skutečnou výkonnostní výhodu při jízdě po klikatých silnicích. Nabízí vzrušující zábavu v jakékoli fázi jezdecké kariéry. Řazení jen pomocí řadicí páky přináší jednoduchost a kontrolu – můžete se tak soustředit pouze na zatáčku před vámi. A pak hned na tu další. Znamená to plynulé a okamžité řazení bez chvilkového poklesu otáček motoru nebo rázů při řazení. Systém má hmotnost jen 2 kg, aby byla zachována nízká celková pohotovostní hmotnost a obratnost. Propůjčí vám zážitek na úrovni experta po celou dobu jízdy.
Představujeme systém Honda E-Clutch
Podívejte se na novou technologii Honda E-Clutch v akci, poslechněte si první dojmy našich jezdců a zjistěte, jak se systém Honda E-Clutch vyvíjel – včetně informací od inženýrů vývoje Honda Motor Japan.
Zavřít
Inženýři vývoje systému Honda E-Clutch
„Pohodlí, bezstarostnost a sportovní projev byly základními pilíři vývoje systému Honda E-clutch.“
Junya Ono – vedoucí velkých projektů
„Systém Honda E-clutch jsme vyvinuli jako evoluci manuální převodovky, abychom jezdcům nabídli větší flexibilitu.“
Tatsuya Ryuzaki – projektový vedoucí řízení návrhu
„Klíčovou vlastností systému Honda E-clutch je, že jezdec může spojku kdykoli ovládat normálně pouhým stisknutím páčky.“
Ryohei Tsuzuki – vedoucí projektu testování hnacího ústrojí
CB650R
CB650R je naháč s naprosto skvělými parametry pro jízdu ulicemi i zatáčkami za městem. Kouzlo čistého čtyřválce nabízí výbornou akceleraci, lehkost, obratnost a ostrý styl inspirovaný modelem CB1000R Neo Sports Café. Když k tomu připočtete možnost jezdit na jednom z prvních motocyklů s úžasným novým systémem Honda E-Clutch, který umožňuje rozjíždět se, zastavovat a řadit bez použití spojky, a prémiové technologie, jako je nový TFT displej a konektivita Honda RoadSync, někdy může být méně opravdu více.
CBR650R
CBR650R je nádherný čtyřválcový sportovní motocykl střední váhové kategorie. Má plynulý nástup výkonu jako turbína, od nízkých otáček až po vysoké. Dá vám příležitost jezdit s výkonnostní výhodou nové úrovně, kterou přináší řazení se systémem Honda E-Clutch. Agresivně přepracovaný styl inspirovaný naším modelem CBR1000RR-R Fireblade. A prémiové technologie, jako je nový TFT displej a možnost připojení k aplikaci Honda RoadSync, díky kterým tato hvězda září ještě jasněji.