Model RC213V-S na okruhu Red Bull Ring
Podívejte se, jak Marc Marquez a Dani Pedrosa testují model RC213V-S na okruhu Red Bull Ring.
Závodní aktivity společnosti Honda jsou pro ni současně „laboratoří na kolech“. Honda využívá zpětnou vazbu z každého závodu při výrobě všech sériově vyráběných modelů.
Model RC213V-S byl vytvořen pomocí technologií, které vznikly na základě závodních aktivit společnosti Honda. Cílem bylo vytvořit model dostupný v běžné prodejní síti, který bude představovat zcela nový počin.
Honda se řídí principem, že nejrychlejší je takový stroj, který je nejlépe ovladatelný. Už od závodů Isle of Man TT v roce 1958 staví Honda speciální závodní motocykly, které jí přináší stále nová vítězství.
Galerie videí
Model RC213V-S převzal technická řešení z motocyklu RC213V, která spočívají v maximální centralizaci hmoty, sníženém tření, využití lehkých materiálů, přesném obrábění jednotlivých součástí a využití odborných výrobních znalostí. Model RC213V-S je vybaven i řídicími technologiemi, které používá motocykl RC213V.
Na motocyklu RC213V byly provedeny jen naprosto nezbytné změny, které umožnily homologaci modelu RC213V-S pro provoz na veřejných pozemních komunikacích.
Motocykly značky Honda si stále kladou za cíl, aby technologie přinášela lidem potěšení.
Model RC213V-S je naším vyjádřením této snahy.
Motocykly pro závody seriálu MotoGP jsou z výrobního hlediska naprosto odlišné od běžných, sériově vyráběných motocyklů. Liší se například nižší hmotností jednotlivých součástí, přesností zpracování a vysokou úrovní technických řešení používaných při výrobě. Model RC213V-S se v těchto dvou faktorech shoduje s motocyklem RC213V.
Jediné technické rozdíly ve srovnání s motocyklem RC213V představuje náhrada pneumatických ventilů vinutými pružinami (klikový hřídel a ozubené soukolí jsou však stejné) a záměna převodovky s plynulým řazením za běžnou převodovku pro silniční motocykly. Tyto součásti jsou dlouhodobě odolnější a byly převzaty z již prodávaného závodního modelu RCV1000R pro třídu Open.
Aby splnil předpisy pro provoz na pozemních komunikacích, je model RC213V-S vybaven světlometem a koncovým světlem, zpětnými zrcátky, rychloměrem, tlumičem výfuku s katalyzátorem, držákem SPZ, klaksonem apod.
Z praktických důvodů byly pro model RC213V-S použity nové pneumatiky, brzdové kotouče a brzdové destičky, a také řízení je o něco méně strmé. Mezi další přidané vybavení patří například klíč s dálkovým ovladačem (Honda Smart Key), motor startéru a parkovací stojan.
Model RC213V-S je doplněn celou řadou prvků, které umožňují jeho schválení pro běžný silniční provoz
Model RC213V-S je výsledkem naší snahy zachovat jízdní vlastnosti motocyklu RC213V při jízdě po běžných silnicích. Dbali jsme na to, aby se všechny součásti lišily od produktů hromadné sériové výroby z hlediska materiálů, povrchové úpravy i výrobního postupu tak, aby bylo možné dosáhnout vyšší tuhosti a pevnosti při nižší hmotnosti – tak jako u motocyklu RC213V. Každá součást je stejně jako u modelu RC213V vyráběna ručně a obráběna podle stejných, tj. těch nejnáročnějších technických požadavků.
Model RC213V-S je určen pro jízdu po veřejných komunikacích, k dispozici je však volitelná sportovní sada pro závody na uzavřených okruzích.
Montáž sportovní sady, demontáž světel a několik dalších úkonů je třeba svěřit specializovanému dealerovi vyškolenému pro model RC213V-S a disponujícímu potřebným nástrojovým vybavením.